Řekne – li se název tohoto vozu, mnoho lidí, a to nejenom automobilových fanoušků zcela jistě ví, že se jedná o jeden z nejrychlejších a nejvýkonnějších sériově vyráběných vozů na naší planetě. Samozřejmě modelů tohoto vozu je několik, a ačkoliv si dlouhou dobu užíval prvenství, byl přeskočen vozem Hennesey Venom GT. Na druhém místě však už skončil Bugatti Veyron Super Sport, a na třetí pozici je Bugatti Veyron 16,4.
V článku najdete
Název podle automobilového závodníka
Svůj název nemá vůz rozhodně náhodou, jelikož si jím připomíná úspěch z roku 1939, kdy Pierre Veyron vyhrál s vozem Bugatti legendární závod 24 hodin Le Mans. A od vyrobení prvního exempláře se tento vůz stal doslova legendou, a jedním z nejoblíbenějších vozů na planetě. A to i přes poměrně velmi vysokou cenu a také dlouhou čekací lhůtu. Ročně je totiž vyrobeno pouze cca. 75 nových exemplářů, kdy cena každého z nich činí více než 1 000 000 eur. A ač se zdá cena závratná, Dle informací vlastní Bugatti Veyron také dva Češi.
Legendou od roku 2005
Poprvé se vůz objevil na trhu v roce 2005, a vyrábí se do současné doby. Samozřejmě je nutné dodat, že vůz prošel několika úpravami, které měli vliv nejenom na jeho celkový vzhled, ale samozřejmě i na jeho výkon. Například v roce 2010 vznikla již zmíněná verze Bugatti Veyron Super Sport, a v roce 2012 byl vůz představen s přídomkem Grand Sport Vitesse, a v témže roce se stal nejrychlejším roadsterem na světě. A pokud vás zajímá, díky jaké rychlosti, tak je to 408 kilometrů v hodině. Jeho majitelé jsou však omezeni, a to pouze na 375 km/h.
Na spotřebu a emise se nehledí
Samozřejmě vzhledem k výkonu a použitému motoru, kterým je vidlicový šestiválec o objemu 8 litrů a výkonu 736 kW, má vůz i poměrně vysokou spotřebu, a to k 40 litrům ve městě a k 15 litrům mimo město – samozřejmě na sto kilometrů. Velmi výrazné jsou také hodnoty emisí, se kterými si však Bugatti hlavu neláme. Jeho cílem je zkrátka produkovat jedny z nejrychlejších vozů planety, a v případě Bugatti Veyron 16,4 se jí to daří.
Například tento model se může pyšnit zrychlením z 0 na 100 kilometrů v hodině za 2,5 sekundy a maximální rychlostí 407,16 km/h. Z nuly na 300 km/h to vůz zvládne za skvělých 17 sekund. Tomu samozřejmě napomáhá i samotná aerodynamická a lehká konstrukce. Na samotném designu se podílel také slovenský designér, a to Jozef Kabaň. Ten se mimo jiné zasloužil i o verzi Grand Sport, která je ideální pro všechny milovníky kabrioletů.