Pojem Škoda Felicia je mnohým lidem asi hodně známý. Vznikl už někde v roce 1959, kdy se na trhu objevily legendární vozy s označením 450. My se však v tomto článku nebudeme zabývat vyloženě starou Felicií, ale zaměříme se na osobní automobil, který svou největší slávu zažíval v letech 1994 až 2001. Právě v těchto letech tento vůz vyráběla automobilka Škoda Auto.
V článku najdete
Provedení vozu
Škoda Felicia se stala populární nejenom proto, že převzala své pojmenování po tehdejším sportovním voze. Přínosná byla hlavně její univerzálnost a cenová dostupnost pro spoustu lidí. V nabídce se za dobu dlouhé působnosti objevily čtyři modely.
- Hatchback
- Combi
- Vanplus
- Pickup
Každý z nich nabízel něco trochu jiného, ať už jde o prostor nebo celkový vzhled. Na své si tedy přišel jak svobodný jedinec, početnější rodina, tak řemeslníci a podnikatelé.
Jaké motory se dostaly na svět?
Škoda Felicia byla vozem do jisté míry univerzálním. Nabízena byla v několika motorových variantách. Větší zastoupení měly motory zážehové, tedy benzínové. Nejčastější byl motor o objemu 1 289 cm3, který byl vyráběn hned v pěti verzích. Ty měly výkon od 40 kW do 50 kW Nejsilnější byl pak motor s objemem 1 598 cm3 s výkonem 55 kW.
Opakem toho byl jediný vznětový neboli dieselový motor. Jeho objem byl 1 896 cm3 a výkon 47 kW. V jeho případě se do jisté míry hrálo na nižší spotřebu.
Výbava Škody Felicie?
I když už je to nějaký ten pátek, co poslední Škody Felicie sjely z výrobní linky, už ve své době měly celkem slušnou výbavou, která byla pochopitelně volitelná. Zmínit lze například palubní počítač, klimatizaci, ozdobnou koncovku výfuku, střešní nosiče, kožené doplňky v interiéru, střešní okno, tónovaná skla, čtrnáctipalcová kola z lehkých slitin a mnohé další. I když se to nedá srovnat s dnešními moderními vozy, Škoda Felicia jistě zůstane legendárním vozem této automobilky.