Chystáte se provozovat internetový obchod? Pak svým zákazníkům jistě nabídnete hned několik způsobů, jak mohou uhradit zakoupené zboží. I když v posledních letech hodně vede platba předem prostřednictvím platební karty nebo bankovním převodem, stále se nesmí zapomínat na dobírku. Pokud Vás zajímá, jak tato varianta funguje a kdy dostanete peníze nazpět, přinášíme vám bližší informace.
Jak funguje dobírka?
Každý asi správně tuší, že dobírka funguje odlišně oproti platbě předem. V tomto případě má zákazník možnost zaplatit za zboží až při jeho přebírání. To znamená, že nejprve odesíláte zboží a teprve až potom obdržíte konkrétní částku.
V tomto případě se pochopitelně vystavujete určitému riziku, že zákazník zboží odmítne při dopravě nebo ho jednoduše nepřevezme. Pak hrozí určité finanční ztráty spojené s poštovným. Vzhledem k tomu, že jistá skupina nakupujících je po tomto způsobu hrazení zboží stále lačná, pravděpodobně ho nevypustíte ze své nabídky.
Kdy obdržíte peníze z dobírky?
Nyní se pojďme zaměřit na to, jak vlastně celý proces dobírky funguje nikoliv z pohledu doručení zboží, ale peněz, které získáte nazpět. V okamžiku doručení výrobku zákazníkovi doručovací služba převezme peníze, popřípadě budou uhrazeny kartou na místě převzetí.
Hotovost je následně předána na pobočku ještě tentýž den. Následující den pak dochází k zadání příkazu převodu těchto peněz. Do 24 hodin od tohoto okamžiku byste pak měli obdržet finanční částku na svém bankovním účtu. Když si vše tak trochu sečtete zjistíte, že finance za prodané zboží se na vašem bankovním účtu objeví zhruba do dvou až čtyř dnů. Tato doba se pochopitelně může vlivem určitých okolností trochu prodloužit, nemělo by to však být více jak čtrnáct dní. Pak už je asi něco špatně a je zapotřebí pátrat po tom, kde se stala nějaká chyba.