Rozhodli jste se, že se svými službami nebo produkty proniknete na internetu? Potom budete potřebovat internetový obchod, s nímž se pojí také webhosting. Není to ovšem pouze prostor pronajatý pro webové stránky, jak by si mohl, kdo myslet. Zaměřit se musíte i na ty nejmenší detaily, které ve výsledku rozhodnou o ceně takové služby.
Cena není klíčová a rozhodující
I když tento podtitulek v mnohých vyvolává opačná tvrzení, je pravdivý. Pokud chcete provozovat internetový obchod, měli byste cílit na několik důležitých věcí. Vedle velikosti potřebného prostoru je to například rychlost přenosu dat. Ten je označován, jako traffic. Zkrátka, jak rychle se budou stránky zobrazovat.
Podstatná je také dostupnost e-shopu. Jen málokdo chce řešit časté výpadky a podobné věci, kdy se zákazníky na váš internetový obchod nepodívají a tím pádem máte jisté ztráty. Jestliže chcete e-shop na míru, pak je dobré porozhlédnout se po hotovém řešení s redakčním systémem. Využijete kompletně připravený systém, u kterého se změní jen designová část. V takovém případě si nepronajímáte pouze prostor, ale i samotný systém.
Co dalšího je důležité?
Ve výčtu nezbytností spojených s provozováním internetového obchodu bychom mohli bezpochyby pokračovat. Důraz musíte klást i na technickou podporu, která by měla fungovat nepřetržitě. Za zmínku stojí i míra zabezpečení. Pokud si zvolíte řešení redakčního systému, pomýšlejte také na možnost vyzkoušení neboli demo účtu.
Do výsledné ceny je zapotřebí promítnout také náklady na doménu, popřípadě domény. Z toho tedy jasně plyne, že webhosting pro internetový obchod vás může vyjít na několik stovek, ale také tisíců za rok. V každém případě by cena neměla být tím nejzásadnějším a rozhodujícím faktorem. K naprosté spokojenosti jsou totiž zapotřebí i další věci, o nichž jsme se zmínili výše.