de de de


Novinky:
Home » Auto » Co musíte splnit při testech z autoškoly? Přípravu nepodceňte
Co musíte splnit při testech z autoškoly? Přípravu nepodceňte
SplitShire / Pixabay

Co musíte splnit při testech z autoškoly? Přípravu nepodceňte

Čeká vás autoškola? Pak by vás mohlo zajímat, co všechno musíte splnit, abyste mohli odejít úspěšně s řidičákem v kapse a možností řídit vozidlo. Samozřejmostí je, že musíte absolvovat kurz v autoškole. Ten se většinou skládá z teoretické výuky a praktických jízd, které s vámi absolvuje zkušený instruktor. Během této doby byste se postupně měli seznámit s technikou jízdy a se základními pravidly silničního provozu. Je zcela nezbytné dávat opravdu pozor, co vám instruktor říká, nejsou to jen slova do větru, ale většina informací se vám v provozu bude hodit.

Den D

Po ukončení výuky a výcviku v autoškole se žadatel o řidičské oprávnění podrobí zkoušce z odborné způsobilosti k řízení motorového vozidla. Žadatele o řidičské oprávnění přihlásí ke zkoušce u obecního úřadu provozovatel autoškoly, a to do 15 dnů od ukončení výuky a výcviku. Příslušný obecní úřad obce zařadí žadatele ke zkoušce tak, aby byla zahájena nejpozději do 15 dnů po obdržení žádosti provozovatele autoškoly o přihlášení ke zkoušce. V podstatě to tedy znamená, že nejpozději do měsíce od ukončení výuky v autoškole byste se měli dostat ke zkouškám.

ridic

SplitShire / Pixabay

Délka výcviku v autoškole je dána zákonem a musí ji absolvovat každý žadatel o řidičské oprávnění. Je však stanovena pouze minimální délka kurzu. Nejste-li si tedy svými vědomostmi či dovednostmi příliš jistí, můžete si samozřejmě připlatit lekce extra. Může se vám to zdát jako vyhozené peníze, ale opak je pravdou. I za každou zkoušku platíte nemalou částku a pokud ji budete muset opakovat, investované finance nutně porostou. Možná je tedy lepší si připlatit kondiční jízdy a jít na zkoušku skutečně zcela připraveni. Budete méně nervózní a jízda se vám určitě podaří o mnoho lépe. Nepodceňte také domácí přípravu na test ohledně teoretických znalostí pravidel provozu. V testu jsou sice možnosti, ale rozhodně není snadný a nezřídka by na něm pohořeli i zkušení řidiči.

Teoretické znalosti i praktické dovednosti

Pode toho, o jaký typ řidičského oprávnění se jedná, bude mít vaše zkouška dvě nebo tři části. Společné je to, že musíte úspěšně složit test skládající se z otázek ohledně předpisů o provozu na pozemních komunikacích a zdravotnické přípravy. Poté je nutné složit také praktickou část zkoušky, která se skládá z jízdy v provozu za doprovodu komisaře, který vaši jízdu hodnotí a kontroluje dodržování předpisů. U skupin C1, C1+E, C, C+E, D1, D1+E, D nebo D+E se skládá také zkouška z ovládání a údržby vozidla. Pokud ale děláte řidičák jen na klasické auto, této části se vyhnete. O úspěchu u vaší zkoušky rozhoduje skóre z teoretického testu a pak samozřejmě i hodnocení komisaře ohledně vaší praktické jízdy.

Připravte se, že komisaři bývají nekompromisní a ani drobné zaváhání vám neodpustí. Proto ke zkoušce přistupujte až tehdy, když jste si jisti, že vozidlo skutečně umíte ovládat.

Rate this post
Sdílejte článek

Vložit komentář

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Plotové dílce a hliníkové ploty vyřezávané laserem
Bytové dekorace, které se hodí i do vašeho bytu