Emisní limity jsou nařízením, které musí dodržovat a respektovat především výrobci všech automobilů. Aby daný model mohl sjet z výrobní linky a brázdit silnice, je podroben nejprve všem potřebným měřením, která odhalí, zda splňuje emisní limity.
A je pravdou, že v této oblasti dochází k neustálému zpřísňování, což je pochopitelně dobré pro životní prostřední, nikoliv už pro zákazníka. Přísnější limity si žádají patřičná opatření již při výrobě vozů, a to se negativním způsobem promítá do jejich samotné produkce a ceny.
Rozšíření hybridních pohonů a elektromobility
Vyšší ceny za klasické vozy samozřejmě zákazníky netěší, o tom není žádných pochyb. Pozvolné zvyšování jejich cen samozřejmě nesouvisí pouze s vyššími náklady na dodržování emisních limitů, ale také s tím, že automobilky se snaží čím dál více protlačovat ekologičtější vozy. V jejich případě s žádnými limity nemají problém.
Dokazuje to například zvýšený prodej hybridních vozů, který pozvolna stoupá. Dalším žhavým tématem je pochopitelně elektromobilita. I v tomto segmentu je patrný zvýšený zájem, i když pro běžného člověka je elektromobil stále méně dostupným vozem.
Jaké jsou emisní limity pro rok 2020
Zmínit bychom měli i samotné emisní limity, které se týkají roku 2020. Všechny automobily prodávané na trhu v tomto období musí do ovzduší vypouštět maximální množství 95 g CO2, a to na jeden kilometr. Pokud se to převede do řeči čísel a celkové spotřeby, je to asi 4,06 litrů benzínu na 100 kilometrů. V případě nafty je to asi 3,54 litrů.
Uvidíme, jakým způsobem se budou zpřísňovat emisní limity a normy, které už bohužel začínají překračovat možnosti běžných spalovacích motorů, a tak většina automobile stále více ubírá k alternativním pohonům. Nechme se překvapit, zda vznikne nějaký ideální kompromis mezi dodržováním norem a přijatelnými cenami takových vozů.