Drtivá většina lidí nakonec v podnikání neuspěje. Podle statistik americké organizace Small Business Administration činí míra neúspěchu kolem 95 % a v českém prostředí nebude o moc jiná. Důvody, proč živnostníci ruší oprávnění a firmy končí v insolvenci, jsou různé – velmi často je však na vině nedodržování základních principů. Pokud chcete ve svém oboru zazářit, nezapomeňte se řídit následujícími tipy.
Najměte si správné lidi
Firma je jako živý organismus, který může správně fungovat pouze v případě, že se na dosažení cílů podílí sehraný tým odborníků. Zafixujte si, že díky loajálním a pracovitým zaměstnancům, bude vaše společnost lépe připravena pro další růst.
Zaměřte se na zavedené zdroje příjmu
Zbytečné plýtvání finančními prostředky je v dnešní době vysoce rizikové, a proto se místo snahy o získání nových zákazníků zaměřte na ty, které již máte. Můžete pro ně vytvořit věrnostní program a zkoušet marketingové strategie založené na jejich předchozím nákupním chování – podpoříte tím opakované obchody a výrazně zvýšíte obrat.
Používejte CRM systém
Opravdu stále netušíte, co je CRM (customer management system)? Jedná se o systémový podnikatelský přístup postavený na zákaznicky orientovaném managementu. V kontextu s ním budete potřebovat sofistikovaný nástroj, který zautomatizuje a zefektivní sbírání, třídění a analýzu klíčových dat, tedy CRM software.
Vyberte si takový systém CRM, který se přizpůsobí potřebám vaší firmy a umožní vám pracovat se zákazníky takovým způsobem, jaký povede k maximalizaci zisku s minimem úsilí. Dobrou volbou je český eWay-CRM, jehož kvality potvrdili tisíce spokojených uživatelů u nás i v zahraničí.
Sledujte konkurenci
Ignorovat aktivity konkurenčních firem se nevyplácí. Sledováním konkurentů získáte přehled o trendech v daném odvětví a zároveň si uvědomíte kvality i nedostatky vlastní firmy. Kromě cizích webovek se vyplácí sledovat konkurenční newslettery, blogy, sociální sítě i reakce zákazníků na serverech typu Heureka.