Drtivá většina lidí nakonec v podnikání neuspěje. Podle statistik americké organizace Small Business Administration činí míra neúspěchu kolem 95 % a v českém prostředí nebude o moc jiná. Důvody, proč živnostníci ruší oprávnění a firmy končí v insolvenci, jsou různé – velmi často je však na vině nedodržování základních principů. Pokud chcete ve svém oboru zazářit, nezapomeňte se řídit následujícími tipy.
V článku najdete
Najměte si správné lidi
Firma je jako živý organismus, který může správně fungovat pouze v případě, že se na dosažení cílů podílí sehraný tým odborníků. Zafixujte si, že díky loajálním a pracovitým zaměstnancům, bude vaše společnost lépe připravena pro další růst.
Zaměřte se na zavedené zdroje příjmu
Zbytečné plýtvání finančními prostředky je v dnešní době vysoce rizikové, a proto se místo snahy o získání nových zákazníků zaměřte na ty, které již máte. Můžete pro ně vytvořit věrnostní program a zkoušet marketingové strategie založené na jejich předchozím nákupním chování – podpoříte tím opakované obchody a výrazně zvýšíte obrat.
Používejte CRM systém
Opravdu stále netušíte, co je CRM (customer management system)? Jedná se o systémový podnikatelský přístup postavený na zákaznicky orientovaném managementu. V kontextu s ním budete potřebovat sofistikovaný nástroj, který zautomatizuje a zefektivní sbírání, třídění a analýzu klíčových dat, tedy CRM software.
Vyberte si takový systém CRM, který se přizpůsobí potřebám vaší firmy a umožní vám pracovat se zákazníky takovým způsobem, jaký povede k maximalizaci zisku s minimem úsilí. Dobrou volbou je český eWay-CRM, jehož kvality potvrdili tisíce spokojených uživatelů u nás i v zahraničí.
Sledujte konkurenci
Ignorovat aktivity konkurenčních firem se nevyplácí. Sledováním konkurentů získáte přehled o trendech v daném odvětví a zároveň si uvědomíte kvality i nedostatky vlastní firmy. Kromě cizích webovek se vyplácí sledovat konkurenční newslettery, blogy, sociální sítě i reakce zákazníků na serverech typu Heureka.