Dopravníky jsou běžnou součástí vybavení stavebních firem i dopravců různých materiálů a druhů zboží. Díky nim je práce snazší a rychlejší. Ušetří tedy i náklady.
Dopravníky jsou efektivními pomocníky
Možnost využít některého typu dopravníku může (nejen stavebním firmám) usnadnit práci, uspořit čas a tím pádem i náklady. Proto jsou dopravníky hojně využívané v mnoha oborech a činnostech. Jednou z variant jsou pásové dopravníky, jejichž uložení může být vodorovné nebo se stoupáním.
- Tyto dopravníky jsou vyráběny v mnoha variantách provedení a také pochopitelně různých šířkách.
- Záleží na charakteru materiálu.
Konstrukce těla dopravníku je samonosná, přičemž ve spodní části je uložen pás, který je podpírán pomocí válečků. Tím pádem nedochází k prověšení. Pro drobné a sypké materiály se využívá pás s navařeným vlnovcem, který vytváří kapsičky. Tento pás lze využívat i pro vyšší stoupání (až do 60°).
- Konstrukce může být vyrobena ze tří možných materiálů:
- černá ocel
- nerez
- hliník.
Vždy se jedná o materiál vysoce odolný. Ovládání pásového dopravníku je možné například samostatným spouštěčem, který je umístěn na zařízení nebo panelu. Možností je ale mnohem více a záleží na tom, jaký způsob je pro danou činnost efektivní. Spuštění může být vyřešeno i automaticky s funkcí krokování.
Šnekový dopravník
Další možností dopravy materiálu nebo jiných komponentů je využitím šnekového dopravníku.
- Šnekový dopravník se vyrábí
- se šnekovnicí na hřídeli s uložením do uzavřeného tubusu. Známý je také pod označením „trubkový“
- do koryta ve tvaru písmene „U“. Tento způsob přináší možnost zakrytí nebo práci v otevřené formě.
Materiálem pro výrobu šnekového dopravníku je běžná černá ocel nebo ocel nerez. Délka stoupání se může vyřešit přesně podle požadavků zákazníka nebo podle prostorových možností dalších parametrů. Rychlost otáčení šneku závisí na druhu dopravovaného materiálu a na výkonu.
- Šnekovnice disponuje průměrem od 80 až do 320 milimetrů.
- Tento rozptyl zajišťují mnohostranné využití.