Plakát, jako velmi oblíbený reklamní nosič, můžete nechat vylepit na plochy určené k reklamním sdělením, nebo si jej můžete vyvěsit například do výlohy svého obchodu. Ať už chcete kolemjdoucí informovat o tom, že právě otevíráte novou prodejnu, nebo o skutečnosti, že mají aktuálně možnost využít slevy na vaše služby, plakát je dokonalým způsobem, jak toho dosáhnout.
Díky své velikosti a rafinovanému kontrastnímu provedení totiž dokáže zaujmout a přilákat pozornost lidí i z větší vzdálenosti. Pokud i vy právě zvažujete, že byste se tímto způsobem rádi zviditelnili, možná by vás zajímalo více detailů. Pojďme se společně podívat na to, jak vlastně vypadá proces tisku reklamního plakátu v profesionální tiskárně.
V článku najdete
Na výběr máte z mnoha podob reklamních plakátů
Jako první věc, kterou byste si měli před zadáním objednávky plakátu tiskárně rozmyslet, je velikost. Každá profi tiskárna totiž nabízí jednostranný plakát hned v několika různých rozměrech. Od standardního formátu A3 až po velikost XXL. Máte také na výběr z mnoha typů a kvalit papírů.
Rozlišují se podle toho, zda je jejich povrchová úprava lesklá či matná, ale také podle gramáže papíru. Čím má papír vyšší gramáž, tím je tvrdší, a tedy i kvalitnější. Svůj reklamní plakát můžete nechat také takzvaně zušlechtit. Tedy ještě zvýšit jeho kvalitu a odolnost. A to například UV lakem nebo matným či lesklým pofoliováním.
Výroba velkoformátových reklamních plakátů
Velké formáty reklamních plakátů jsou nejčastěji vyráběny tak, že se tisknou pomocí velkoplošného tisku. Obzvláště, jde-li o malé náklady v jednotkách či desítkách kusech. Pod pojmem velkoplošný tisk si můžeme představit tisk plakátů na papír v matném vzhledu, který vypadá zhruba jako papír, ze kterého jsou vyráběny reklamy na billboardech.
Obvykle se tisk provádí na blueback papír o gramáži sto dvaceti gramů na metr čtvereční a je odolný vůči vlhkosti. Můžete jej tedy bez obav vylepit či vyvěsit i ven. Díky vysoké stálosti použitých barev není třeba se bát ani vyblednutí v důsledku dlouhodobého slunečního záření. Rozměr velkoplošného plakátu bývá okolo jednoho metru na jeden a půl metru. Výjimkou nejsou ale ani o metr větší reklamní plakáty.
Tisk menších formátů plakátů
Naopak pro větší náklad reklamních plakátů v menších rozměrech, jako je A5, A4 nebo A3, se používá takzvaná offsetová metoda, či chcete-li technologie. V tomto případě jde o tisk na křídový papír, jehož gramáž se pohybuje kolem sto deseti až sto osmdesáti gramů na jeden metr čtvereční. Provedení papíru může být jak v lesklé, tak v matné úpravě.
Digitální tisk dodá vašemu plakátu plné barvy, které budou i v případě vystavování nepříznivým povětrnostním podmínkám stálé dlouhé měsíce. Výroba menších plakátů v nákladu několika desítek až stovek kusů trvá většinou několik dní. Profesionální tiskárny vám nabídnou také možnost vytvoření grafického návrhu plakátu. To je skvělá volba pro firmy, které nemají jasnou představu o tom, jak by plakát měl vypadat. Stačí se s odborníky v tiskárně dohodnout na informačním obsahu a zbytek nechat na nich.