Provozujete internetový obchod s libovolným sortimentem? Potom byste měli vědět, že z pohledu hned několika zákonů máte povinnost splnit jisté povinnosti. V tomto směru se vás týká občanský zákoník, zákon o ochraně spotřebitele, živnostenský zákon, zákon o ochraně osobních údajů a zákon o evidenci tržeb.
Povinnosti v praxi
Pojďme být v tomto směru co možná nejkonkrétnější a zaměřme se na jednotlivé povinnosti. Jednou z nich je například ta informační. To znamená, že zákazníka musíte o všem pečlivě informovat. Ať už jde o detailní popis zboží, cenu, tak náklady na dopravu a podobně. Opomíjet byste v tomto ohledu neměli ani na kompletní kontaktní údaje vás samotných. Zároveň je třeba dbát na ochranu osobních údajů, které uzmete od zákazníka. V tomto směru platí nařízení GDPR.
Jako provozovatelé internetového obchodu musíte dodržovat povinnosti z pohledu vrácení zboží a možnosti odstoupení zákazníka od smlouvy. Chybět by v žádném případě neměl reklamační řád. Každý internetový obchod provozovaný v České republice musí podávat zákazníkovi kompletní informace. To znamená, že člověk se z reklamačního řádu musí dozvědět, jak naložit s reklamací, kam reklamované zboží poslat a podobně.
Všechny údaje pravidelně aktualizujte
Když to tedy shrneme, jako provozovatelé internetového obchodu musí mít na e-shopu vystaveny kompletní obchodní podmínky, reklamační řád, poučení o odstoupení od smlouvy a všechny své identifikační údaje. Opomíjet byste samozřejmě neměli ani na aktualizaci všech těchto údajů a dokumentů. Během podnikání totiž může dojít k jejich změně.
Když vše výše uvedené dodržíte a pohlídáte si, pak můžete mít klidné spaní, protože splňujete všechny podstatné věci související s provozováním internetového obchodu v Česku. Když si s něčím nebudete vědět rady, je vhodné oslovit odborníky pro zpracování konkrétních informací.