Pokud se má někdo na internetu úspěšně prezentovat, je mu k tomu nezbytně zapotřebí mít vlastní web a přilákat na tento dostatek návštěvníků.
Na počátku je slovo
Kdyby se někdo domníval, že se na internetu prosadí i bez vlastního webu, bez prezentace, na niž by vyvěsil to, co chce představit veřejnosti, záhy se snadno přesvědčí o tom, že se mýlí. Protože kde nic není, tam jak známo ani smrt nebere, a kdo tak nic nezveřejní na vlastním webu, nemá kam někoho přivábit.
Ovšem ani poté, co si někdo svůj web pořídí, nemá vyhráno. A sice proto, že o takový nově vytvořený web samotný nejspíše nikdy nikdo zájem neprojeví. A pokud už se tu snad někdo ocitne, pak je to spíše dílem náhody. Nebo je sem nasměrován majitelem webu samotným, respektive někým, kdo je mu v tom laicky nápomocen. Jenže ani to není ideál. Protože takových návštěvníků je minimum, a vzhledem k tomu, že se jedná o zbloudilce nebo spřízněné duše, se to, co je zde zveřejněno, nerozšíří mezi široký okruh veřejnosti.
Vysoké návštěvnosti webu se dosáhne jedině tehdy, je-li tento dokonale odpovídající potřebám internetových vyhledávačů. Nástrojů, které ‚přebírají‘ obsah internetu, shromažďují to, co se na něm nachází, a hledajícím pak podle přednastavených kritérií představují to, co nalezly, seřazené podle relevance.
A přesvědčit vyhledávače o tom, že je právě dotyčný web nejdokonalejší a má být hledajícím nabídnut na některé z nejvýhodnějších pozic v sáhodlouhém seznamu odkazů na všelijaké weby, je úkolem optimalizace pro internetové vyhledávače, tedy SEO.
Taková optimalizace musí být v zájmu dosažení maximálních výsledků provedena odborníky. Musí se tu totiž provést kontrola webu spojená s odstraněním jeho případných nedostatků, musí se tu vytvořit zpětné odkazy, napsat dokonalé texty a provozovat propagační činnosti. A aby se dal takový web najít, jsou zapotřebí i ideální relevantní klíčová slova.
A taková analýza klíčových slov není vůbec hračka. Protože není slovo jako slovo. Je třeba vybrat a použít to, co je hledáno často, co není přehnaně často užíváno konkurencí, co je relevantní…
A jen správně zvolená klíčová slova jsou na počátku. Na počátku cesty k úspěchu.